تعمیر ایسیو ECU جیپ چروکی ۲۰۰۰

تعمیر ایسیو ECU جیپ چروکی ۲۰۰۰

تعمیر ایسیو ECU جیپ چروکی ۲۰۰۰ – تعمیر تخصصی ECU انواع خودرو ها نظیر : تویوتا ، هیوندا ، جیپ و … در کلینیک مهندسی دیجی برد Digi-board

معرفی ECU

ECU ، یک قطعه الکترونیکی بسیار مهم در خودرو های امروزی می باشد که تمام وضعیت موتور را مورد بررسی قرار می دهد.ECU به عنوان واحد کنترل موتور( Electronic Control Unit ) میزان سوختی را که وارد سیلندر های موتور می شود تا موتور روان کار کند را تعیین می کند و به بهینه شدن مصرف سوخت کمک می کند.

ECU میزان تزریق سوخت و زمان مناسب جرقه برای احتراق را در موتور های بنزینی کنترل می کند همچنین برای تعیین ترکیب سوخت و هوا متغیر هایی نظیر : دمای موتور ، دمای هوا ، دمای سوخت ، کیفیت سوخت ، محدودیت فیلتر و … را باید در نظر بگیرد.

هنگامی که داده ها توسط ECU جمع آوری شد پردازنده باید مشخصات خروجی مانند تنظیمات مخلوط و مسافت پیموده شده را ثبت کند.

وسایل نقلیه امروزی بیش از ۱۰۰ نوع ECU دارند که تمامی عملکرد های کنترلی ، ایمنی ، راحتی و… خودرو را نظارت و کنترل می نماید.

تاثیر نقص فنی در ECU واحد کنترل الکترونیکی

در صورتی که ECU خودرو ، معیوب یا خراب شود در عملکرد موتور به شدت تاثیر می گذارد و چراغ چک موتور در صورت دریافت خطا های احتمالی روشن می شود.از آنجا که ECU احتراق موتور را کنترل می کند نقص فنی آن در برخی موارد منجر به روشن نشدن خودرو می گردد.

بررسی اجمالی خودرو جیپ چروکی ۲۰۰۰

جیپ چروکی محصول تولیدی در سال ۲۰۰۰ ، مجهز به یک موتور شش سیلندر خطی ۴ لیتری است که نسبت به نسخه قبلی خود که در سال ۱۹۸۷ تولید شد سر و صدا کمتر و کیفیت بالاتری برخوردار است.

جیپ چروکی مجهز به ۱۲ سوپاپ است که حداکثر قدرت معادل ۴۶۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰۰ نیوتون متر دارد.

سیستم انتقال نیرو در این خودرو از نوع دیفرانسیل عقب و حجم مخزن سوخت ۷۷ لیتر است . از دیگر امکانات جیپ چروکی سیستم ترمز ضد قفل ABS ، سیستم ترمز الکترونیکی EBS ، سیستم کنترل کشش و …. می باشد.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *